Tot esdeveniment té una estratègia al darrera que busca uns objectius relacionals amb uns públics concrets. Però, a més de trobar-se amb aquests perfils definits -bé sigui presencialment o, ara sobretot, virtualment-, també cal pensar en la comunicació d'aquest acte i com volem que el reflecteixin els mitjans de comunicació.

 

Al mòdul de mitjans de comunicació del Màster en Protocol, Relacions Institucionals i Organització Estratègica dels Esdeveniments el cap de la redacció de TV3, Dani Bramon, explica aquests dies als alumnes quines són les claus per aconseguir que el nostre acte sigui notícia i ho pugui ser de manera positiva i impactant per als espectadors, lectors o oients.

 

Una de les constatacions és que, per bé que les xarxes socials arriben a un nombre inigualable de seguidors, la televisió és encara avui el mitjà de referència per a informar-se i influir. Cal tenir en compte, d'entrada, que una notícia "és allò que és nou, per tant, que suposa una novetat tant per al periodista com per a la gent". Per tant, cal explicar aquesta novetat a uns mitjans que sintetitzen tota aquella informació que els arriba.

 

Per tenir bones aparicions als mitjans a través del nostre acte cal "facilitar la feina als periodistes" al mateix temps que és necessari supervisar-la. Això significa donar-los una bona ubicació (tinguem present que són els ulls de milers de persones), crear un relat a partir de fets i de dades, tenir clar el missatge que volem transmetre i posar bé la nostra marca a l'escenografia per sortir bé en plans oberts i en plans curts.

 

Pensar en la imatge

Uns actes que han de deixar una imatge per al record, que pot ser un gest o una acció que transmeti significat i missatge. "Tot allò que vulgueu dir ha de ser concís i clar, perquè hem de tenir present que en el llenguatge el 55% de la informació que l'espectador es queda és la imatge, el 38% és la veu i, finalment, només reté el 7% del text". 

 

"Hem de tenir clar, sempre, que els mitjans resumiran i simplificaran allò que els donem, de manera que cal ser concís i estalviar espai i temps. És a dir, no cal allargar innecessàriament els nostres actes", sentencia Dani Bramon.

 

Les xarxes socials també exposen al món, per bé i per malament, el nostre acte. "Pensem que fins i tot un acte privat, o en què no hi ha mitjans, pot tenir una gran repercussió a les xarxes socials si una persona grava i publica un moment conflictiu o compromès". Per aquest motiu, també és oportú monitoritzar sempre què es diu de la nostra marca a les xarxes, igual que als altres canals.

 

En aquestes sessions també hi han participat periodistes de la mateixa televisió com el presentador Toni Cruanyes, la cap de Societat, Míriam Vila, el coordinador d'informatius, Ximo Blasco, i l'editora de xarxes socials, Montse Enrubia.